Nie, nie je to tak. Svojim podpisom v petícii prispejete len k tomu, aby vôbec referendum mohlo byť vyhlásené, a až v referende sa vyjadrite k dôvere.
Petičné hárky odovzdané komisii budú zapečatené a každý člen komisie, ktorý bude kontrolovať hárky je viazaný mlčanlivosťou a zároveň je zakázané vytvárať kópie, fotografie či iné kópie z petičných hárkov.
Petícia je jedna a možno jediná možnosť a vymoženosť priamej demokracie, kde ľudia dostanú príležitosť verejne prezentovať svoj postoj, resp. názor. Petícia ako taká je nástrojom (ne)spokojných ľudí so stavom, dianím v obci.
Referendum, ako nástroj priamej demokracie je jedna z mala možností, ktorá dáva občanom do rúk príležitosť slobodne vyjadriť svoj názor v prípade, že nie sú spokojní s tým, kam sa uberá dianie v obci, štáte… cena za referendum sa nedá vyčísliť…
Referendum je plne hradené z obecného rozpočtu, náklady sú určené na členov referendovej komisie a tiež bezprostredne náklady na referendum, (obálky, hárky, hlasovacie lístky, pečiatka a pod.).
Starostka nikdy nedisponovala sumou 185 000 € z fondov EÚ určených pre park, čo dokazujú aj písomné Rozhodnutia z príslušného úradu, kde boli žiadosti opakovane podané. Celkovo ide o jednu z verzií, ktorú sa snaží názorovo pretlačiť, teda že „zlí poslanci“ jej neodsúhlasili park – išlo len o jeden z bodov predvolebnej kampane.
Všetko je trochu inak… na park starostka zatiaľ nezískala peniaze z fondov EÚ ani po opakovaných podaniach, i keď žiadaná suma je v súčasnosti len 86 000 € bez zmeny v stavebnom projekte, teda o cca 100 000 € menej za ten istý projekt – za to isté dielo. Kvalita podaného projektu, taktiež strategické dokumenty obce nie sú v súlade s požadovanými kritériami Výzvy a preto bol projekt zamietnutý už v technickom kole, do odborného hodnotenia projekt ani raz nepostúpil.
Nie je to pravda. Dôvod Petície by nemal byť primárne v tom, že „zopár ľudí je nespokojných“. Konkrétne aj pri tejto petícií dôvody, pre ktoré sa organizuje nespočívajú v tom, že pár poslancov nespolupracuje so starostkou (problém nie je v „zopár poslancoch“ a ich nesúlade), problém je práve v osobe štatutára. Samozrejme, že názor na veci môžu mať odlišný, ale cieľ by mal byť jednotný. Petíciu podpísalo mnoho občanov – teda nie len poslanci ale aj občania sú nespokojní.
Všetko v obci záleží od štatutára, od jeho návrhov, prístupu, jeho schopností viesť obec, posúvať veci dopredu, to by malo ľudí v obci spájať, nie rozdeľovať!
Nie je to možné. Obec sa môže rozdeliť, ak nové obce budú mať katastrálne územie alebo súbor katastrálnych území tvoriaci súvislý územný celok, najmenej 3 000 obyvateľov, ak urbanisticky nesplynuli s ostatnými časťami obce. Obec nemožno rozdeliť, ak do rozvoja odčleňovanej časti obce boli vložené investície, od ktorých je závislá celá obec. Teda túto podmienku nebudú spĺňať Vlčie Doly zrejme nikdy, čiže tento chabý argument nemôže byť návod na riešenie „problémov v obci.“
Nie je to pravda. To, na aký účel a v ktorej časti obce sa použijú financie z rozpočtu obce, nie je v kompetencií starostu obce ale v kompetencii obecného zastupiteľstva, ktoré jednak schvaľuje rozpočet obce a jednak schvaľuje každú investičnú akciu. V obecnom zastupiteľstve sú poslanci aj zo starej aj z novej časti obce. V časti Vlčie Doly nemá obec pozemky na výstavbu občianskej vybavenosti, to znamená, že tam obec nemôže nič stavať, rekonštruovať, lebo sa jedná o cudzie pozemky. Čo však obec môže je pomáhať občanom, aby tam začali podnikať na vlastných pozemkoch a vlastných nehnuteľnostiach, teda môže byť dobrým iniciátorom a technickou podporou novým obyvateľom obce Dulova Ves. Vzhľadom na to, že aj títo občania platia dane obec samozrejme má povinnosť poskytovať obecné služby ako komunálny odpad, údržba verejných priestranstiev, zlepšenie infraštruktúry a pod. To bez ohľadu na to, či je štatutár zo starej, alebo novej časti obce.